گزارش اختصاصي روزنامه تجارت از مسابقات اختراعات آلمان

گزارش اختصاصي روزنامه تجارت از مسابقات اختراعات آلمان

 روزنامه تجارت در نهم آذر 1394، ستون اجتماعي خود را به گزارشي از مسابقات بين المللي اختراعات 2015 در کشور آلمان با عنوان «افتخارآفريني ايران در مسابقات جهاني اختراعات در آلمان» اختصاص داد.

به گزارش تجارت، امسال در مسابقات جهاني اختراعات در شهر نورنبرگ آلمان (IENA) که براي اولين بار در سال 1948 ميلادي برگزار شده بود 148 کشور شرکت کردند و تيم اعزامي از ايران شامل 19 نفر در هفت گرايش مختلف بودند که اين تيم توانست دو مدال طلا ، سه مدال نقره و پنج مدال برنز را از مسابقات کسب کند. پر افتخارترين رشته در بين رشته‌هاي اعزامي از کشور ايران رشته عمران بود. در اين رشته هر سه مدال طلا ، نقره و برنز و همچنين جايزه ويژه مسابقات را سه اختراع ارائه شده از سوي تيم ايراني دريافت کردند. اعضاي گروه عمران را آقايان امير ساعدي داريان (دکتري مهندسي سازه) ، داوود بهشتي زاده (کارشناس سازه ) و علي بهاري (کارشناس سازه ) تشکيل دادند.
مدال طلا و جايزه ويژه هيات داوران به طرح : طراحي و ساخت اتاق امن ضد زلزله و ضربه اختصاص يافت. اين اختراع شامل طراحي ، مدل سازي و ساخت نوعي خاص از قاب‌هاي فولادي با سيستم باربر جانبي از نوع ديوارهاي برشي فولادي نازک بود. در اين سيستم سازه اي از نوع خاصي از اتصالات نيز استفاده شده بود که ظرفيت بالايي را در برابر بارهاي جانبي ايجاد مي نمايند. مجموعه المان‌هاي به کار رفته در اين سيستم موجب شده که قاب فولادي طراحي و ساخته شده ضمن انکه داراي سختي بسيار بالاييست ، شکل پذيري بسيار مناسبي نيز داشته باشد. لذا مجموع دو ويژگي سختي و شکل پذيري بالا موجب شده که اين سيستم رفتار بسيار مناسبي در برابر بارهاي جانبي نظير ضربه و زلزله داشته باشد. ساخت اين سيستم بسيار ساده و بسيار کم هزينه بوده و گزينه مناسبي جهت مقاوم سازي ساختمان‌هاي روستايي و بافت‌هاي فرسوده است. همچنين مدال نقره براي طرح : طراحي و ساخت ميکسر بتني استاندارد با کارايي بالا و مدال برنز براي طرح : طراحي و ساخت بلوک بتني پر مقاومت و فوق سبک با الياف پليمري اختصاص يافت.
سرپرست گروه عمران آقاي امير ساعدي داريان متولد 16 مهر ماه سال 1361 بوده و داراي مدرک کارشناسي عمران ، کارشناسي ارشد زلزله ، دکتري سازه و همچنين پسا دکتري سازه است و در سال‌هاي 2003 و 2004 در چهار دوره در مسابقات جهاني بتن شرکت کرده و موفق به کسب دو مدال طلا ، يک مدال نقره و دو مدال برنز شده است. او از سال 1386 به عضويت بنياد ملي نخبگان درآمده و در سال 1388 موفق به کسب سطح يک از بنياد ملي نخبگان شده است. در سال 1387 نيز به عضويت باشگاه پژوهشگران در آمده است.

سه شنبه 10 آذر 1394

عضویت در خبرنامه داریان