فاجعه اي ديگر در قلب پايتخت ، ريزش ساختمان 4 طبقه

فاجعه اي ديگر در قلب پايتخت ، ريزش ساختمان 4 طبقه

سيدجلال ملکي  در اين باره گفت: در ساعت 9:47 امروز سه شنبه حادثه ريزش ساختمان قديمي درخيابان 36 گيشا به سامانه 125 اطلاع داده شد که در پي آن، ستاد فرماندهي آتش‌نشانان 3 ايستگاه را به محل حادثه اعزام کرد.

وي با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشاني در محل اظهار کرد: محل حادثه يک ساختمان 4 طبقه قديمي با کاربري اداري بود که در آن آموزشگاه موسيقي، گالري و... قرار داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهر تهران اضافه کرد: پس از حضور آتش‌نشانان مشاهده شد که در مجاورت اين ساختمان و در ضلع شرقي آن قطعه زميني به مساحت تقريبي 250 متر مربع قرار گرفته که در آن گودبرداري انجام شده و ساختمان نيز از همين قسمت دچار ريزش شده است.

ملکي با اشاره به عمليات آتش‌نشانان افزود: هنگام وقوع حادثه حدود 40 نفر در ساختمان وجود داشتند که حدود 20 نفرشان را عوامل آتش‌نشاني خارج کرده و به محل امن انتقال دادند، همچنين 20 نفر باقيمانده نيز از محل ريزش آوار خودشان خارج شده بودند.

سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهر تهران با بيان اينکه گفته مي‌شود که يک نفر در زير آوار است، به ايسنا گفت: در حال حاضر جست‌وجوها براي يافتن اين فرد در زير آوار وجود دارد، اما تاکنون امدادگران به اين فرد نرسيده‌اند.

ملکي در پاسخ به اين سوال که آيا گودبرداري به غير شکل اصولي انجام شده يا خير اظهار کرد: اين موضوع بايد بررسي شود اما براساس شواهد موجود اثري از شمع‌بندي در ديواره‌هاي اين ساختمان ديده نمي‌شود.

 

برگرفته از : خبرگزاري ايسنا

سه شنبه 16 خرداد 1396

عضویت در خبرنامه داریان